diumenge, 14 de juny de 2015

Bundt cake de xocolata blanca i festucs

El blog I love bundt cakes està d'aniversari i celebra el seu primer any amb un sorteig que no em vull perdre de cap manera. Vaig estar uns dies pensat què podia fer i vaig fer una recepta que no em va acabar d'agradar i que vaig acabar descartant. I de cop em vaig il·luminar!  He preparat un bundt cake de xocolata blanca i farina de festucs. I aquest si que es mereix anar al concurs! Ha quedat boníssim i els festucs li donen un toc especial que queda perfecte amb la xocolata blanca. Els meus bundts estan fets sempre amb el mateix motllo perquè és l'únic que tinc, un regal de la meva germana, i ara estic esperant que la meva cosina se'n compri un per fer intercanvi, però no s'acaba de decidir... a veure si s'anima i puc posar una altra recepta amb motllo nou.


La veritat és que aquesta setmana he fet rècord, el forn em demana vacances! Entre una cosa i altra no he parat de fer pastissos... però la veritat és que m'encanta fer-los.

INGREDIENTS
150 gr de farina
150 gr de sucre
160 gr de xocolata blanca
50 ml de buttermilk
50 gr de festucs + uns quants per la decoració
50 gr de mantega
4 ous
1 culleradeta de llevat en pols
1 culleradeta de bicarbonat sòdic


PREPARACIÓ
Triturar els 50 gr de festucs amb 50 gr de sucre fins fer farina, el sucre fa que al triturar els festucs  aquests no treguin tot l'oli i es faci pasta. Mesclar la farina de festucs amb el llevat, el bicarbonat i la farina de blat.
Muntar les clares d'ou amb la resta de sucre fins formar un merengue ferm, i deixar reservat.
Desfer la xocolata blanca smb la mantega al bany maria.
Mesclar els revolls d'ou amb el buttermilk i la xocolata desfeta durants uns minuts, quan sigui una crema homogènea afegir la mescla de farines i acabar d'integrar a mà.
Incorporar les claree muntades amb el sucre amb moviments envolvents i suaus fins que s'integrin del tot.
Posar al motllo de bundt cake i al forn uns 30 minuts a 175º.





3 comentaris:

  1. Hola guapa! Muchas gracias por participar en nuestro concurso con esta maravilla de bundt cake que tiene una pinta estupenda. Mucha suerte en el concurso y en el sorteo. Besos de Bea y Mara

    ResponElimina
  2. T´ha quedat super maco!! La xocolata blanca i els festucs m´agraden molt!

    ResponElimina