diumenge, 10 de maig de 2015

Xuixos de crema i xocolata

Aquest mes el repte de reposterasporeuropa està de celebració i per això no marxem de viatge. Ens quedem a casa, cadascú a la seva comunitat autònoma amb un postre típic d'allà. 
Fa poc vaig publicar una crema catalana i també un flam de mató i mel, així que vaig pensar que fer uns xuixos de Girona serien una bona opció.
Unes pastetes plenes de crema o de xocolata i arrebossades amb sucre... boníssimes. Jo recordo de que la meva mare en portava de tant en tant a casa, i desapareixien en un tres i no res.


La recepta original porta llet, però us he de confessar que quan m'hi he posat he vist que no tenia llet i he fet servir nata, no sé si canvia gaire la cosa, però a  mi m'ha semblat que han quedat prou bons.

INGREDIENTS
350 gr de farina de força
100 gr de mantega a temperatura ambient
100 ml de nata ( o llet)
30 gr de sucre
25 gr de llevat de flequer
2 ous
un polsim de sal

Nutella


PREPARACIÓ
En un bol mesclar la farina, el sucre, la sal i el llevat, i fer-hi un forat al centre, com un volcà. Afegir en aquest forat la nata amb els ous barrejats. Amassar fins que la massa comenci a tenir forma i afegir  a poc a poc la mantega en daus.
Seguir amassant uns 10 minuts. Tapar i deixar reposar 30 minuts.
Mentre creix la massa fer la crema pastissera.
Després estirar la massa sobre la taula i tallar-la en quadrats de 6 o 7 cm més o menys. Posar-hi la crema o la xocolata amb una cullera al centre de cada quadrat, i tancar-los assegurant-nos que les cantonades queden ben tancades per a que no s'escapi la crema mentre els fregim.
Escalfar abundant oli i fregir els xuixos de dos en dos fins que estguin dauradets pels dos costats, compte amb l'oli, si està massa calent es qedaran negres per fora i crus per dins, que sigui un foc mig que vagi daurant-los per fora alhora que es fan per dins. Treure l'excés d'oli deixant-los sobre un paper absorvent i arrebossar en sucre.
Deixar refredar abans de menjar.




16 comentaris:

  1. Mmmmm... m'encanten els teus xuxos, i di que no estan bons ni res... mmm!!! Ací en Alacant també son molt típics be aixi o be en forma de bunyolets, de qualsevols de les maneres estàn bonissims... m'en menjava un grapat si puguera... jejejeje!!!
    M'encanta la teua aportaciò, me pareix més que bona, rebona!!!!
    Bessets!!!

    ResponElimina
  2. ¡Qué buena pinta! No sabía que los xuxos eran típicos de Girona, cuando vaya a tu tierra no dejaré de probarlos.
    Un beso

    ResponElimina
  3. ummmmmm la meva perdició, els xuxos de crema, amb molt de sucre fora per fer crinch, crinch

    ResponElimina
  4. Ohh Merced!! Riquísimo tus xuixos!! Con chocolate menuda delicia.. me llevo un par!!
    Un beso, Elisa.

    ResponElimina
  5. Sens dubte tenim unes postres delicioses, veritat? a mi els xuixos m'encanten, però mai m'he atrevit a fer-los a casa... així que a veure si m'hi fico. De moment, intentaré provar-les el pròxim cap de setmana, que vinc a la teva terra ;). Molt bona proposta!

    ResponElimina
  6. ¡Te han quedado espectaculares!

    ¡Besos mil!

    ResponElimina
  7. Espectaculares!Me encantan!
    Por cierto no te conocía así que me quedo por aqui
    besotes!

    ResponElimina
  8. Ummm qué ricos estos bollitos!!!
    Tienen una pinta deliciosa
    Besotes

    ResponElimina
  9. Home!!!!! A aquí els tenim!!! Els Xuixos!!!!! No calen paraules: són una verdadera delícia!! ☺
    Fantástic Mercè!
    Petons

    ResponElimina
  10. xuxos de chocolata!!! quina delicia....un petonas

    ResponElimina
  11. ñam que ricos, mándame un par para la merienda, un beso

    ResponElimina
  12. Madre mia! Rellenos de nutella? Pero tu que uieres que me de un patatús de la gula? Ummmm que pinta más buenaaaaaaaa
    Un beso

    ResponElimina
  13. Que ricuraaa... relleno de chocolate no puede ser, tienen que estar delicioso. me ha encantado. Un abrazo.

    ResponElimina
  14. mmm que delicia y con ese relleno... muy buenos se ven... un abrazo
    carolina
    carriscupcakes

    ResponElimina
  15. Por aquí se hacen unos parecidos, pero no tengo la receta, así que esta me viene genial!!!
    Adoro estos postres fritos y ya si están rellenos ni te cuento!!
    Un placer conocerte, me quedo por aquí y te invito a mi cocina!!!
    Besotess

    ResponElimina