diumenge, 17 de maig de 2015

Smothie de plàtan per futures mames

Conec la Laura des que tinc 5 anys, quan vaig arribar nova a 1er d'EGB. Aquell dia va començar una amistat que, gairebé 30 anys més tard, encara dura. No ens veiem cada dia, ni tan sols molt sovint, però sé que ella és allà per quan la necessiti igual que jo sóc aquí si mai necessita res.
Ara és ginecòloga i des de fa uns anys té un bloc Diari d'una mare ginecòloga  on explica les seves experiències. I com és una ment inquieta i a més a més una emprenedora fa poc va crear amb unes amigues i professionals Mater Training una web per ajudar a les dones embarassades, o que volen estar-ho. Resolen aquells dubtes i neguits que provoca l'estar embarassada, també venen cursos d'embaràs i preparació al part online, per si no tens prou temps per anar a un centre o prefereixes fer-ho a la intimitat de casa teva. 
I per què parlo avui de Mater Training? Doncs perquè la Laura m'ha demanat que prepari alguna recepta saludable per les futures mames, per posar-la al seu bloc. Quina emoció!! La meva primera col·laboració!!
Em vaig posar a pensar i el primer ingredient que em va venir al cap va ser el plàtan. Una de les coses més molestes que recordo dels meus embarassos són les rampes a les cames a mitja nit, quin horror! I la solució que em donaven era menjar plàtan. Així que un bon smothie de plàtan ben fresquet de ben segur que ajuda a les dones embarassades, que pateixen la calor com ningú, a rebaixar aquesta temperatura que està fent aquests dies.



He fet servir llet de coco, però es pot utilitzar qualsevol tipus de llet vegetal o animal, però la combinació del coco i el plàtan és molt bona. No porta sucre, si sou més llamineres li podeu posar una mica de mel, a mi m'ha agradat sense mel, però tot són gustos. 
No té gluten i si li poseu iogurt de soja i no li poseu la nata final, les mames veganes també s'ho poden prendre. Smothie sa, saludable, bo i fresquet.

INGREDIENTS
2 plàtans congelats
1 iogurt grec
2 culleradetes de vainilla
350 gr de llet de coco
1 culleradeta de canyella en pols
1/4 culleradeta de nou moscada
1 got de gel
4 galetes (tipus Chiquilin)
1 cullerada i 1/2 de mel (opcional)
Nata muntada per la decoració (opcional)



PREPARACIÓ
Congelar els plàtans amb pell, unes dues hores abans de preprar l'smothie.
Pelar els plàtans i tallar-los a trossos i ficar-los dins d'un robot de cuina, thermomix, batidora, o el que tingueu. Afegir la resta d'ingredients i barrejar fins que tot estigui ben integrat i el gel picat.
Si es vol es pot muntar una mica de nata i posar per sobre.
Servir al got, opsar-hi una canyeta i llest per beure!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada