diumenge, 12 d’abril de 2015

Milfulls de crema i maduixes

Ja sóc aquí! Fa un parell de setmanes que no publico res, perquè vam aprofitar la setmana santa per fer una escapadeta i marxar de vacances. Hem passat uns dies en família, carregant les piles, descobrint llocs nous, jugant molt i rient molt, em disfrutat de valent!
Durant les vacances vam celebrar, entre castells i cavallers,  l'aniversari del meu Súper M que ja ha fet cinc anys, com diu ell "una mà sencera"! Sembla que va ser fa dos dies que em van posar entre els braços per primer cop un gran petit de 4Kg. Moradet com estava, plorant, amb la cara aixafadeta i fet una boleta recordo perfectament que el primer que vaig pensar és que era igual que el seu pare. Just en aquell moment la meva vida va canviar per sempre.
Ell solet va decidir que dormiria enganxat a la mama per sempre. No hi va haver forma de fer-lo dormir d'una altra manera, als meus braços, passejant pel passadís i cantant cançons, així va ser com vaig descubrir que la paciència pot ser infinita, una de les primeres coses que m'ha anat ensenyant en Súper M sense saber-ho. Des d'aleshores tot ha anat rapidíssim i ell s'ha convertit en un homenet gamberro i juganer amb un cor enorme. És el meu Verano petit, mateixos morros que el papa, mateix nas, mateix esperit inquiet i rialler. Se li assembla en moltes coses, però és el primer Verano d'ulls marrons, això ho ha tret de la mama! 


Aquest cop tenia un paquet de massa filo a casa des de feia dies i m'he decidit per aquet milfulls. He fet servir la mateixa recepta de crema pastissera que vaig fer amb el pastís de sablé perquè ens va agradar molt. És molt senzill de preparar i el resultat és boníssim. Amb ñes quantitas de la recepta surten uns 4 o 5 milfulls.


INGREDIENTS

1 paquet de massa filo
Maduixes
300 ml de llet
200 ml de nata
5 rovells d'ou
80 gr de sucre
50 gr de maizena
20 gr de mantega
1 culleradeta de pasta de vainilla


PREPARACIÓ

Barrejar amb les varilles els rovells d'ou amb el sucre, la maizena, la vainilla i una mica de llet.
Escalfar la resta de la llet amb la nata i quan comenci a bullir tirar sobre la mescla dels ous sense parar de batre. Tornar a posar a un cassó i espesar amb les varilles al foc. Treure del foc quan estigui espés i afegir la mantega, barrejar i tapar amb paper film i deixar refredar.

Tallar en rectangles els fulls de la massa filo, pintar-los amb mantega i posar a una safata al forn un sobre l'altre fins a fer piles de 5 o 6 fulls. Repetir-ho tres cops per cada milfulls. Posar al forn a 180º uns 15 minuts fins que estiguin dauradets. Treure i deixar refredar.

Rentar i tallar en làmines les maduixes.

Un cop la crema estigui freda posar-la a una màniga pastissera. Posar una capa de massa filo després una capa de crema i una de maduixes tallades, posar una mica de crema que faci de pega i tornar a posar una capa de massa filo, capa de crema i maduixes. Tapar amb una altre massa posar unes puntes de maduixa per sobre i tirar-hi per sobre una mica de sucre llustre. Guardar a la nevera fins el moment de menjar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada