diumenge, 8 de març de 2015

El millor cheesecake

Sóc la petita de quatre germans, dos nois i dues noies, però els meus records d'infància són plens sobretot de moments amb la meva germana. Els meus germans són 9 i 7 anys més grans que jo així que amb qui passava més estona era amb ella. I sempre ens hem avingut molt, també ens hem barallat i fins i tot pegat, però sobretot hem rigut moltíssim juntes. En Verano i el meu cunyat molt sovint es queden parats en veure'ns perquè no entenen de què riem, potser és perquè tots dos són fills únics i ens prenen per boges. Però la veritat és que sempre he pogut comptar amb ella, per això és la meva Súper Germana, la millor de les millors. I el dimarts va ser el seu aniversari. Normalment ens trobem tots el cap de setmana per celebrar-ho però aquest cop ella tenia aquests dies ocupats amb un projecte preciós que ha començat amb el seu marit i que segur que els anirà molt bé. Només per les ganes, la il·lusió, l'esforç i l'amor que li estan dedicant els hi ha d'anar bé a la força. Quan el tinguin més avançat us en tornaré a parlar per què en conegueu tots els detalls.
Així que com estava ocupada ho vam celebrar a la feina, ja que tenim la sort de treballar juntes. Li vaig dir que li portaria un pastís i com encara no havia penjat cap pastís de formatge ho vaig tenir clar i va ser un èxit. El va repartir entre tots els companys i tothom va quedar encantat.


Aquest Cheesecake l'he fet vàries vegades i faig servir diferents tipus de formatge cremós. Aquesta vegada he fet servir Philadelphia, San Millán (menys compacte) i també una tarrina de formatge cremós de cabra. Normalment faig servir dos tipus de formatge, però aquest cop no en tenia prou i vaig afegir el de cabra, el resultat final va ser boníssim.

INGREDIENTS
190 gr de galetes de mantega
200 gr de sucre
55 gr de mantega fosa
800 gr de formatge cremós
100 gr de nata per muntar
4 ous
1 culleradeta de pasta de vainilla
El suc de mitja llimona
Melmelada de nabius


PREPARACIÓ
Escalfar el forna a 170º.
Desfer les galetes fins que siguin farina i barrejar amb la mantega fosa. Posar aquesta pasta a la base d'un motllo desmuntable apretant amb una cullera per a que quedi ben llisa, creant una capa de 0'5 cm més o menys.
Posar al forn uns 10 minuts.
Per una altra banda batre el formatge cremós amb el sucre i la nata. Afegir els ous d'un en un a mida que es vagin integrant, sense parar de remenar.
Afegir la pasta de vainilla i el suc de llimona i batre fins aconseguir una mescla llisa sense grumolls.
Treure el motllo del forn i tirar la mescla sobre la base de galeta. Posar al forn 55 minuts. Passat aquest temps tancar el forn i deixar el pastís a dins amb la porta oberta durant 15-20 minuts. Treure'l del forn i deixar reposar 30 minuts més a temperatura ambient. Cobrir-lo de melmelada de nabius i posar a la nevera durant 6 hores com a mínim, o tota la nit.  





1 comentari: