diumenge, 1 de març de 2015

Deliciosos pancakes escocesos

Des de sempre, quan a les pel·lícules americanes mengen pancakes m'han vingut ganes de menjar-ne. En el llibre que em va regalar la meva tieta hi venia la recepta i em va fer molta il·lusió poder fer-me els meus propis pancakes. En surten dues de receptes, una dels pancakes americans i una altra dels escocesos. Aquests últims no porten mantega i tenen una mica menys de sucre i són els que faig més sovint a casa. Es poden menjar acompanyats de fruita, de crema de xocolata, amb salats com embotits, formatge d'untar i salmó fumat, amb bacon... Són una mena de creps més petits i gruixuts, perfectes per a un esmorzar diferent.
És una recepta molt fàcil i molt ràpida de preparar. A casa la fem molts caps de setmana i cadascú se les menja a la seva manera, en Verano amb pernil dolç, en Súper M amb formatge i pernil dolç, jo me les menjo amb xarop d'atzavara o amb Nutella que és com més m'agraden, i la petita Súper I esmorza un entrepà de pà dur amb pernil dolç, no és una nena de dolços, tot i que fa poc va provar per primer cop la Nutella i en això és de les meves, ;) 


Amb aquestes quantitats a la recepta original diu que en surten 6 però a mi sempre m'en surten més, que ja em va bé perquè així toquem a més.

INGREDIENTS
Per la base:
120 gr de farina
1 culleradeta de llevat en pols
1 culleradeta de sucre bru
1 ou
150 m de llet sencera
Una mica de mantega per fregir-los

Per acompanyar:
Xarop d'atzavara
Crema de xocolata
Fruites
Embotits...


PREPARACIÓ
Posar la farina, el sucre bru, i el llevat en un bol. Fer un forat al centre i posar-hi l'ou, lleugerament batut, amb una mica de llet. Batre amb unes varilles mentre es verteix poc a poc la llet.
Escalfar una mica de mantega  a una paella i amb un cullerot tirar una mica de massa formant petits cercles.
Quan comencin a sortir bombolletes girar el pancake (menys d'un minut) i fregir per l'altre costat.


2 comentaris:

  1. Es veuen delicioses!!! ara tinc el dilema si provar-les a casa o a Escòcia ;-). Un petó!

    ResponElimina
  2. Jejeje, doncs ja em diràs com estan les "autèntiques".
    Petons

    ResponElimina