diumenge, 15 de març de 2015

Crema catalana

Aquesta setmana vaig tardíssim! He tornat a tenir en Súper M amb febre, he fet de cangur dels meus nebots L6 i M7, hem endreçat la casa, he fet les fotografies pel curs que estic fent i per fi penjo la recepta al blog. 
Aquest cop és crema catalana. La meva germana em va demanar si tenia alguna recepta per fer-la ella aquest cap de setmana i la veritat és que no n'havia fet mai, i abans de donar-li una recepta sense haver-la provat mai la vaig fer i així tinc nova entrada al bloc, em va anar perfecte! A més a més la crema són unes postres que al Verano li agraden força i així tots contents!
Vaig trobar vàries receptes amb molt poca variació i com ella en volia una clàssica vaig triar aquesta.


Com a casa no tinc ni cremador, ni bufador, ni encenedor llarg, vaig fer un invent amb el caramel, i a mi em va semblar que li donava un toc diferent.

INGREDIENTS
1 litre de llet
200 gr de sucre
8 rovells d'ou
1 branca de canyella
La pell d'una taronja
La pell d'una llimona
25 gr de Maizena
50 gr de sucre per fer caramel


PREPARACIÓ
Posar una cassola al foc amb la llet, la canyella, la pell de taronja i la pell de llimona i deixar que bulli. Mentre esperem barrejar la Maizena amb els rovells i el sucre. Quan la llet bulli tirar-ho poc a poc a sobre de la barreja de rovells sense parar de remenar amb les varilles. Quan estigui tot ben barrejat treure la canyella i les pells i tornar-ho a posar a la cassola a foc mig sense deixar de barrejar amb les varilles fins que es faci una crema densa, sense deixar que bulli.
Treure del foc i posar als plats on es presentarà, posar a la nevera i deixar refredar.
Si teniu cremador a l'hora de servir posar-hi sucre per sobre i cremar. 
Si no en teniu podeu fer el que vaig fer jo.
Agafar el sucre i posar-lo al foc amb una culleradeta d'aigua i deixar que es faci caramel sense remenar per a que no es facin cristalls. Quan ja ha agafat un color daurat tirar sobre paper sulfuritzat i amb una espàtula o ganivet estendre fins deixar una capa ben fina. Deixar refredar.
Abans de servir trencar el caramel per fer trossos grans, no piqueu gaire fort perquè se us esmicolarà, i posar en vertical sobre la crema.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada