diumenge, 22 de febrer de 2015

Bundt cake de llimona

Avui hem passat el dia a Sitges, hem aprofitat el sol espatarrant que feia per sortir i anar a la platja. Després de tants dies tancats a casa per culpa dels virus, per fi ens trobem tots bé i teníem moltes ganes que ens toqués aire fresc a la cara, la neu ens queda una mica lluny així que hem tirat cap al mar. Amb la llum que hi havia i les cares de felicitat dels meus Súpers he aprofitat per fer proves amb la cámara que aquest Nadal m'han portat els Reis, si, si, una cámara nova que m'encanta. Encara estem a la fase de fer-nos amigues però cada cop hi ha més confiança i espero acabar coneixent-la perfectament. Més em val, perquè m'he apuntat a un curs online de fotografia culinària que comença en dues setmanes, la veritat és que espero tenir temps de fer-ho tot, perquè també m'he apuntat al gimnàs! A Pilates exactament, fa temps ja hi anava però des que va néixer Súper I que no faig res, i com que això no pot ser, aprofito aquesta hiperactivitat que últimament m'acompanya i m'hi llenço. Potser d'aquí un mes, entre una cosa i altra, estic que no m'aguanto però de moment tinc ganes. Buff!


Aquesta recepta la vaig treure del bloc Lecuine i des que la vaig veure vaig tenir ganes de fer-la, i un cop feta m'ha encantat! He tingut esmorzars amb gust a llimona intens tota la setmana!

INGREDIENTS
225 gr de mantega a temperatura ambient
400 gr de sucre
4 ous
450 gr de farina de rebosteria
1 culleradeta de llevat en pols
un polsim de sal
250 gr de llet
El suc de dues llimones petites
Ratlladura d'una llimona




PREPARACIÓ
Escalfar el forn a 170º
Batre la mantega amb el sucre fins que quedi una mescla esponjosa. Afegir els ous un a un i remenar fins que quedin ben integrats. Posar la farina, la sal i el llevat en un bol.
Afegir a la mescla anterior 1/3 de la farina, integrar i afegir la llet, 1/3 més de farina i afegir el suc de les llimones i acabar amb l'últim terç de farina.
Per últim incorporar la pell de llimona ratllada a mà(només la part groga de la pell la part blanca amarga molt).
Posar dins del motllo ben preparat amb mantega, picar amb el motllo ple sobre la taula perquè les possibles bombolles d'aire surtin cap a dalt i posar dins del forn uns 40 minuts.
Passat aquest temps treure del forn i deixar refredar uns 10 minuts dins del motllo sobre una reixa. Treure del motllo i deixar que refredi completament sobre la reixa.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada