dimecres, 7 de gener de 2015

Tortell de Reis

Ja torno a ser aquí, volia publicar una mica abans però amb la nit i el dia de Reis pel mig m'ha estat impossible. Però no em volia perdre les caretes d'il·lusió dels meus Súpers en veure passar els Reis Mags a les carrosses, ni l'emoció de preparar les sabatilles al peu del sofà, i el menjar i l'aigua pels camells. És una nit per estar amb ells i disfrutar al màxim de la seva il·lusió i del seu entusiasme. I així ho vam fer, grabant aquests moments a la nostra memòria.
Així que la meva primera recepta de l'any no podia ser una altra que el Tortell de Reis. Tenia moltes ganes de fer-lo però mai m'havia atrevit i aquest any amb l'excusa del bloc m'he decidit. He triat una recepta (de Megasilvita) d'entre les mil que he trobat bàsicament perquè ja tenia tots els ingredients i he pensat que aquesta era la bona, l'he omplit de nata que és el que més ens agrada a casa i l'hem disfrutat entre tots els nebots que estàvem a casa dels iaios. Crec que ha estat el Tortell de Reis amb la vida més curta, va ser fer-lo, treure'l del forn, deixar refredar, omplir-lo de nata i menjar. Rapidíssim, no vaig tenir ni temps per fer més fotos, set petits monstres desitjant saber a qui li tocava el rei i a qui la fava. Va desaparèixer en un moment.  I he de dir que estava boníssim. Només cal dir que fins i tot el Verano em va dir que estava molt bo!! El primer repte de l'any superat.  


Al ser el meu preimer tortell hi ha alguna cosa que l'any que ve hauré de millorar (com l'enfornat o la manera de fer la forma de tortell, que ja us ho explico de manera millorada) però estic molt contenta del resultat que vaig tenir. 
Espero que els Reis us hagin portat tot el que vau demanar i que estigueu plens d'energia per aquest nou any que tot just comença.

INGREDIENTS 
Per la massa mare
90 gr de farina de força
50 gr de llet sencera
2 gr de llevat sec de forner

Pel tortell
340 gr de farina de força
100 gr de llet sencera
20 gr d'aigua de flor del taronger
2 ous
80 gr de sucre
4 gr de llevat sec de forner
5 gr de sal
60 gr de mantega freda
ratlladura d'una mandarina
ratlladura d'una llimona
1 culleradeta de canyella en pols
la massa mare
sucre de gra gros
nata muntada
fruites  confitades



Primer es fa la massa mare, es barregen tots els ingredients fins fer una bola. Tapar amb paper film i deixar reposar a la nevera fins l'endemà.

Pel tortell es barregen tots els ingredients (incloent la massa mare) menys la mantega i la llet. Es pasta a una velociatat mitja (amb el robot amb l'eina de pastar) afegint poc a poc la llet fins a aconseguir una massa que s'enganxi una mica a les mans, uns 10 minuts.
Afegir la mantega freda i seguir pastant fins que estigui totalment integrada uns 15 o 20 minuts més. Fins que la massa sigui fina i elàstica i que estirant la massa entre els dits es faci una capa transparent.
Deixar reposar en un bol pintat amb una mica d'oli perquè no s'enganxi fins que dobli el seu tamany aproximadament 1 hora i dos quarts a un lloc càlid que no sobrepassi els 30º (a aquesta temperatura moren els llevats).
Posar la massa a la taula de treball i apretar amb les mans per treure-li l'aire. Posar la fava i el rei dins la massa i  fer un rulo llarg (sobre paper sulfuritzat) per ajuntar-lo a les puntes creant la forma de tortell. Col·locar el paper sulfuritzat amb el tortell sobre la safata del forn cubrir amb un drap net i deixar reposar 1 hora i dos quarts més.
Escalfar el forn a 180º i pintar el tortell amb ou i decorar com més us agradi, jo he posat fruites confitades i sucre de gra gros.
Posar a l forn uns 25' o 30' minuts (a la recepta original deia fins que l'interior del tortell estigués a 90º, però jo no tinc aquest tipus de termòmetre i he punxat el tortell amb un escuradents fins que ha sortit net).
Deixar refredar sobre una reixa, tallar per la meitat i omplir de nata en aquest cas.
Servir amb la seva corona i menjar. 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada