diumenge, 11 de gener de 2015

El millor Bundt cake de xocolata

Quan va néixer en Súper M i durant el temps que vaig estar a casa per baixa de maternitat, vaig descobrir el món dels blogs. Mentre ell dormia plàcidament, als meus braços, jo vaig començar a navegar per internet com mai ho havia fet. Fins aleshores feia servir internet ben poc, pel correu electrònic, una mica el facebook i poc més. Però a l'estar a casa tot el dia vaig descobrir un món que no coneixia encara. La quantitat de blogs que vaig trobar! Un em portava a un altre i aquest a un altre i així em passava fins que el petit es tornava a despertar. Blogs de manualitats, decoració, de nens i de rebosteria. Primer em van enganxar les galetes decorades i en vaig fer unes quantes (properament en penjaré unes aquí), però amb el nen tant petit no tenia gaire temps per estar "pintant" galetes i em vaig passar a mirar receptes noves de pastissos. I així vaig descobrir aquest, la recepta original és un Layer cake (pastís de varies capes), però jo l'he fet com una coca normal, com magdalenes o com ara com un Bund Cake. És el pastís de xocolata més bo que he provat. És gustós, humit, esponjós i amb un sabor a xocolata que m'encanta! El preferit del Verano i del meu nebot C3. L'he preparat de diferents maneres, amb nata, cobert de xocolata, amb melmelada, tot li queda bé. Com és la joia de la corona el preparo per molts aniversaris on hi ha nens perquè se'l mengen en un tres i no res, així que us aniré penjant les diferents versions a mida que les vagi preparant.


Avui us porto aquest Bund Cake de xocolata, la recepta original és de El Rincón de Bea. L'he acompanyat de fruits del bosc, xocolata desfeta i gelat de vainilla. El vaig preparar pel dinar de Sant Esteve que vam fer a casa de la meva germana amb part de la família amb qui feia anys que no ens trobàvem per dinar. Va ser un dia molt maco on petits i grans ens ho vam passar molt bé. 
Us animo a que proveu de fer aquest pastís perquè segur, seguríssim que us encantarà, bona setmana!!

INGREDIENTS
230 gr de xocolata de postres
170 gr de mantega a temperatura ambient
350 gr de sucre moré
3 ous
370 gr de farina
1 culleradeta i 1/2 de llevat en pols
1 culleradeta i 1/2 de bicarbonat
1/2 culleradeta de sal
500 ml de llet a temperatura ambient
2 culleradetes de pasta de vainilla

200 gr de xocolata de postres
Gerds, groselles, nabius...
Gelat de vainilla 


PREPARACIÓ
Escalfar el forn a 175º
Preparar el motllo posant-li una capa fina de mantega i enfarinant-lo posteriorment o en el cas que sigui un motllo de Bund cake serà més fàcil amb un spray d'oli que venen especialment per això. (Heu d'estar segurs que tots els raconets queden ben oliats perquè no es quedi enganxada la massa al motllo.)
Desfer la xocolata al bany maria i deixar refredar.
Batre les clares a punt de neu i reservar.
Preparar la llet i la pasta de vainilla en un bol, i la farina amb el llevat, la sal, el bicarbonat en un altre bol.
Amb la pala del robot batre la mantega amb el sucre fins a aconseguir una mescla escumosa. Afegir els rovells de l'ou en dos temps. 
Afegir la xocolata desfeta sense deixar de mesclar. Quan estigui tot ben lligat afegir 1/3 de la mescla dels ingredients secs i batre a un velocitat baixa, afegir la 1/2 dels ingredients líquids (llet i vainilla) i anar alternant els ingredients fins acabar amb la farina.
Incorporar les clares a punt de neu a mà, amb moviments suaus i de dalt a baix per no perdre la bombolla de les clares. 
Posar la massa al motllo i enfornar. 
Els Bund Cakes s'han de posar a la safata del forn  que és una reixa i a l'alçada del mig, perquè l'aire circuli pel centre del motllo. 
Passats uns 40 minuts o fins que un escuradents surti net al punxar el pastís es treu del forn i es deixa sobre una reixa uns 10 minuts.
Treure del motllo i deixar refredar totalment sobre la reixa.

Desfer al bany maria la xocolata per decorar.
Un cop estigui fred i abans de servir tirar una mica de xocolata desfeta per sobre i també els fruits vermells.   
Acompanyar el tall amb una bola de gelat i una mica més de xocolata desfeta.











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada