diumenge, 18 de gener de 2015

Cake de dos colors

La meva mare sempre ha tingut la casa plena de plats, alguns estan guardats a l'armari per a alguna ocasió especial i d'altres els treu més de tant en tant. Jo no he entés mai perquè no els hem fet servir més, i sempre li estic dient que no els guardi, que els tregui, que qualsevol dia pot ser un dia especial. Per posar un exemple, té una vaixella de quan es va casar molt i molt bonica i senzilla i no recordo haver menjat mai en ella. Passa igual amb la cristalleria, en té una de molt maca que sempre està tancada a l'armari, però ja li he dit que això no pot ser, que hem de començar a treure aquestes petites joies per fer-les servir, que les gaudirem més a taula que a la vitrina, i sembla que l'estic convencent. Per sort no em va fer gaire cas quan fa uns quants anys, preparant una mudança, li vaig proposar que se'n desfés de molts d'aquests plats que quedaven desaparellats, o que no m'agradaven. Dic per sort perquè ara són els plats que vaig a buscar cada cop que vull penjar una recepta al bloc. La meva vaixella és blanca, llisa, sense cap més història, però els seus plats tenen vida. Tinc tot un repertori de plats, tasses, gerres o safates que em van molt bé per preparar les meves fotos. Al llarg dels anys també han passat a formar part de la meva història, les tasses de pics blaus amb les que esmorzàvem quan érem petits, les petites tasses on el meu pare feia el café de després de dinar, o la vaixella de quan es va casar que no he fet servir mai però que m'encanta. 


En un d'aquests platets moltes tardes berenàvem un cake que la meva mare comprava (ja us vaig dir que no li agrada fer pastissos), que estava recobert de xocolata i que quan el partíem per dins era de dos colors. Doncs avui us porto jo el Cake de dos colors, la textura és igual de compacte que el compràvem però aquest té un gust especial perquè l'hem fet a casa. En Súper M la fet servir de berenar per l'escola aquesta setmana.


INGREDIENTS
200 gr de mantega a temperatura ambient
4 ous
200 gr de sucre moré
un pessic de sal
200 gr de farina
2 culleradetes de pasta de vainilla
30 gr de cacao en pols sense sucre
1 culleradeta de llevat en pols
150 ml de llet

200 gr de xocolata de postres


PREPARACIÓ
Escalfar el forn a 180º
I prepara un motllo de cake, el meu és de 30 cm i per això no ha pujat tant, com mé spetit més alt serà.
Muntar les clares a punt de neu i reservar.
Batre el sucre i la mantega fins que quedi una mescla escumosa.
Afegir els rovells de l'ou d'un en un i la pasta de vainilla un cop estiguin integrats.
Afegir la llet i poc a poc i a velocitat baixa afegir la farina. Incorporar a mà les clares a punt de neu i separar la massa en dues parts.
Afegir el cacao a una de les dues meitats integrar-lo bé, fins que la massa sigui tota d'un mateix color.
Posar la massa al motllo a cullerades intercalant els colors com més ens agradi, es pot fer una base amb massa blanca, col·locar a sobre la massa negre i tapar-la amb la resta de la massa blanca.
Posar al forn uns 40 minuts.
Passat el temps treure del forn, deixar refredar sobre una reixa 5 minuts, treure del motllo i deixar refredar del tot sobre la reixa.
Menrte es refreda desfer la xocolata al bany maria i reservar fins que el cake estigui fred. Tirar la xocolata per sobre deixant que caigui pels costats. Deixar refredar la xocolata i llest per menjar!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada