diumenge, 9 de novembre de 2014

Galetes de xocolata i avellanes sense gluten

La meva passió pels pastissos em ve de quan era petita i gràcies a la meva tieta, la Tata. A la meva mare li agrada molt cuinar tot el que siguin plats salats, però no li han interessat mai els dolços. En canvi la Tata hi té la mà trencada, qualsevol moment és bo per encendre el forn.
De ben petita creuava el carrer per anar a casa seva i pujar-me al tamboret de la seva cuina per ajudar-la. M'agradava mesclar els ingredients fent una massa, i em sorprenia la màgia de muntar les clares a punt de neu. Recordo en especial un pa de pessic que fèiem amb cara i orelles de conillet, amb una mica de sucre glas i fideus de xocolata quedava preciós. En aquella època no existia ni Internet ni el gran moviment que hi ha ara amb els pastissos o els cupcakes, i aquell pastís era molt especial. Gràcies a ella em vaig començar a interessar per aquest món i ara gaudeixo compartint aquests moments amb els meus fills, pujats dalt d'una cadira repartint-se els ingredients per tirar a la màquina.
Fa un parell d'anys la Tata em va regalar un llibre, "Dulces y Pasteles", que havia trobat no sé on i que ha resultat ser la bomba. Totes les receptes que he provat han sortit boníssimes, i d'aquí he tret la d'aquestes galetes que espero que us agradin tant com a nosaltres.


He variat una mica la recepta original canviant la farina per una sense gluten i posant també el xarop d'atzavara. En aquest cas he posat avellanes, però hi podeu posar els fruits secs que més us agradin. El resultat són unes galetes molt fàcils de fer i que us encantaran, a casa duren només un parell de dies. Els nens gaudeixen tant menjant-les com ajudant a fer-les.


INGREDIENTS
150 gr de sucre morè de canya
170 gr de mantega a temperatura ambient
2 cullerades de xarop d'atzavara
1 ou
280 gr de farina de blat sarraí
60 gr de gotes de xocolata
40 gr d'avellanes picades


PREPARACIÓ
Agafar el sucre, la mantega i el xarop d'atzavara i mesclar-ho fins que la barreja sigui cremosa. Afegir l'ou i un cop estigui totalment integrat incorporar la farina, les gotes de xocolata i les avellanes i mesclar amb una cullera de fusta.
Posar la massa sobre un paper film formant un cilindre, envolicar-lo i deixar-lo refredar a la nevera unes 5 hores.
Un cop hagi passat aquest temps, escalfar el forn a 190º,  treure la massa de la nevera i tallar-la en làmines de mig centímetre aproximadament. Col·locar-les en el paper de forn sobre la safata i enfornar uns 12 minuts o fins que les galetes es vegin daurades.
Deixar refredar sobre una reixa i conservar en un pot hermètic.






2 comentaris:

  1. Ahir vaig robar-te Inés quantes cada vegada que passava per davant de la caixa. Si arribo a saber són sense gluten i sense sucre me les acabo!!😂

    ResponElimina
  2. Jaja, el proper dia que en faci et porto una caixa per vosaltres!

    ResponElimina